우리 사회에는 더 많은
망나니가 필요해요.
This society needs
more firebrands.
김다인・박문수 패션 사업가 :
‘망나니’ 예술인들
Dain Kim and Moonsoo Park, the fashion entrepreneurs : the firebrand artists
“1분도 안 됐는데, 문수가 디자인한 가방이 모두 매진이야!” 155,000원 가방 100여 개가 순식간에 팔려나갔다. 패션업체 의 김다인 대표가 남자친구 박문수 대표를 향해 함박웃음을 지으며 축하 인사를 건넸다. 고등학교만 졸업한 두 대표는 예술적 감각에 ‘도전’을 더해 패션 사업의 꿈을 일찍 이뤘다. 사업이 성공적으로 이뤄지면서, 경기도 부천시에 있던 의상 스튜디오를 서울 강남구 청담동으로 이전해 운영하고 있다. 이들은 성공 비결을 ‘망나니’란 열쇳말에서 찾았다. 김 대표는 “학교 공부가 아닌 패션에 몰입해 지내던 당시, 마음대로 사는 망나니란 이야기를 듣곤 했어요. 그래서 사회적 편견을 깨는 망나니가 되겠다는 생각에 앞도 뒤도 돌아보지 않고 일했죠”라고 전했다. 옆에 앉아있던 박 대표가 고개를 끄덕이며 말을 더했다. “우리 사회에는 더 많은 망나니가 필요해요.”
“Less than a minute, Moonsoo’s bags were all sold out.” It took a moment to sell 100 bags. Each cost 155,000 won. Fashion brand, Martin Kim’s CEO Dain Kim sent congratulation to The Museum Visitor’s CEO Moonsoo Park. Park is Kim’s boyfriend. The two have attended no college, which is rare in the Korean fashion industry. But the couple with the unique artistic style made the dream come true in the competitive field. With business thriving, they moved studios to Korea’s fashion mecca, Chungdam district in Gangnam area, from city of Bucheon. They said the key to success lied in firebrands. “When CEO Park studied fashion outside the traditional school system,” Kim said, “he was told he’s firebrand who lived as he pleased.” She added, that is why they worked so hard, literally working fiercely. Park sitting next to her nodded his head. “This society needs more firebrands,” he said.
Report by Seonggwang Kim 김성광
Production by Doseong Kim 김도성
Sponsored by Korea Press Foundation 한국언론진흥재단